středa 27. dubna 2016

2. Au - pair?

aneb jak mi zdraví kazí plány


Před měsícem jsem zde psala článek o svém plánovaném odcestování do Ameriky. Tehdy to ještě všechno vypadalo bezproblémově a pohodově. Bohužel tak to nikdy nebývá. Je to taky důvod, proč jsem od té doby na blog nic nenapsala. Létaní po doktorech a papírování, mě od toho docela odrazovalo.

Takže co se vlastně stalo? Při běžné lékařské prohlídce, která je pro Vás povinná, pokud chcete vyjet do zahraničí v rámci Erasmu nebo třeba jako já, jako au - pair, mi má lékařka zjistila Hypotyreózu. Hypotyreóza je snížená funkce štítné žlázi. V dnešní době je to onemocně vcelku běžné, není život ohrožující a dá se snadno léčit. To pro mě byla uklidnňující zpráva. ;) Nicméně musíte podstoupit několik krevních odběrů a nastavování hormonů. To je běh na dlouhé lokte. Ne vždy se totiž hladina hormonů podaří trefit na poprvé. A tak dostanete léky, ty berete dva měsíce, jdete znovu na krev, kde množství hormonů zkontrolují a buďto ji upraví a nebo, pokud je vše v normě, Vás nechají být. Ani nyní však není vyhráno. Ze začátku se chodí jednou za půl roku na kontrolu, později se to posouvá ne jednu kontrolu ročně.

Toto onemocnění se nedá vyléčit, po zbytek života budete muset brát hormony a chodit na kontroly. Dá se tomu ovšem napomoci přírodní cestou. Nejdůležitější je samozřejmě přidat do svého jídelníčku jód. Většina onemocněných si hypotyreózu přivodí de facto "sami" tím, že nemají dostatek jódu, který je pro správné fungování štítné žlázy klíčový. Velkou roli samozřejmě hraje genetika a osobní předpoklady, Není se však čeho bát, toto onemocnění člověka nijak neomezuje v normálním životě. Není ani nutné držet speciální diety nebo drasticky měnit svůj harmonogram. Nemluvím o extrémních formách. Všechno co zde píši je třeba brát s rezervou, neboť tělo každého z nás je unikátní a saamozřejmě i onemocnění probíhají odlišně. ;)

Co to tedy znamená pro mě? Jednu věc. Není možné abych na začátku června odletěla, neboť mám na štítné žláze uzlinu, díky které musím na nové odběry a poté pro nové hormony. S touto situací jsem seznámila rodinu, ke které jsem měla odjet a museli jsme naše spojení přerušit. Bohužel na mě nemohou čekat, takže nezbylo nic jiného než se rozloučit a popřát si vše nejlepší.

Tím moje americké dobrodružství nekončí. Po poradě s doktorem jsem pouze změnila datum odletu na konec září. Vracím se tím zpět do Matching procesu, který jsem si na poprvé vlastně ani neužila. :) Všechno zlé je pro něco dobré.

Pokud by někdo z Vás měl dotaz ohledně onemocnění štítné žlázy a chtěl se o tom dozvědět něco víc, klidně mi napište. :)